Alle abonnementen in één keer opgezegd

Van telefoonabonnement en verzekering tot social media

Slider

Brancheblad uitvaartzorg over digitaal afhandelen overlijden

 - 8e editie van brancheblad uitvaartzorg

Bron: Brancheblad Uitvaartzorg, oktober 2018

Digitaal afhandelen van overheidszaken na overlijden

Via MijnOverheid kunnen nabestaanden zaken van overledenen afwikkelen. Daarbij gaat nog veel mis. Zo krijgen nabestaanden nog maandenlang mail dat hun overleden man of vader zijn berichten nog niet gelezen heeft. Als ze de DigiD van de overledene niet hebben, kunnen zij zijn Berichtenbox niet in. Ze weten dus niet of ze iets belangrijks missen. De informatie vanuit de overheid over wat nabestaanden hieraan kunnen doen is niet duidelijk. Nationale ombudsman Reinier van Zutphen dringt aan op een oplossing, zowel digitaal als via papier.

 

Digitaal afhandelen van abonnementen na een overlijden

Dezelfde problemen komen voor bij het afwikkelen van abonnementen, contracten en accounts bij private bedrijven. Veel nabestaanden geven aan dat ze zelf vóór het overlijden van hun dierbare niet verwacht hadden dat het zo'n enorme opgave is om alle bedrijven te informeren. Op een gegeven moment raak je verzucht dat je bij wijze van spreken het liefst 1 mail zou sturen: to all@BVNederland, met daarin de akte van overlijden, zodat alles in 1 keer geregeld zou zijn. Gelukkig kan dit nu, via Closure.

Centraal Meldpunt Overlijden

Wist u dat alle bedrijven dezelfde informatie bij u uitvragen? Goede doelen, telefoonleveranciers, energiepartijen, banken en zelfs social media. Bij Closure hoeft u daarom maar één keer uw gegevens door te geven. Wij informeren voor u alle bedrijven.

Slider

Start-up Closure won de Philips Innovation Award.

Een van de oprichters, Chantal van der Velde, legt uit wat de kracht is van deze opzegdienst. "Nabestaanden bepalen wat wanneer wordt opgezegd. Het bespaart hun ruim 10 uur en is gratis. De bedrijven waarbij abonnementen, bankrekeningen, verzekeringen etcetera van overledenen worden opgezegd, delen met ons de kosten. Zo dragen wij samen zorg voor een goede digitale afhandeling van een overlijden.

Voor uitvaartbedrijven heeft Closure twee abonnementen: een is gratis, voor maximaal drie opzeggingen per maand, de ander kost 17,50 euro voor maximaal 30 opzeggingen per maand. Bij dit laatste abonnement kunnen de communicatie-uitingen gepersonaliseerd worden.

 


 

Brancheblad uitvaartzorg is een onafhankelijk vakblad voor de uitvaartbranche. BGNU is de eigenaar van dit blad en zorgt daarmee voor betrouwbare, transparante (vak)journalistiek, meningsvorming en discussie binnen de uitvaartbranche. Het uitdragen van nieuwe ontwikkelingen op ethisch, vaktechnisch, juridisch, communicatief en commercieel vlak staat centraal.