- 9 mei 2018

Bron: VakbladUitvaart

Ontzorgingsbedrijf Closure heeft maandag 7 mei 2018 de Philips Innovation Award gewonnen. De Utrechtse startup biedt sinds augustus 2017 aan nabestaanden de service om alle abonnementen, contracten en sociale media-accounts van een overledene op te zeggen. De financiering voor de diensten van Closure komt vanuit het bedrijfsleven. Op die manier klantenservicekosten en eventuele reputatieschade hoopt te voorkomen. In totaal sleept Closure met de winst van de jaarlijks uitgereikte prijs vijftigduizend euro in de wacht. In de nabije toekomst gaat het bedrijf samenwerken met twee grote Nederlandse ondernemingen en een bekende uitvaartverzekeraar om de dienstverlening uit te breiden.

Centraal Meldpunt Overlijden

Wist u dat alle bedrijven dezelfde informatie bij u uitvragen? Goede doelen, telefoonleveranciers, energiepartijen, banken en zelfs social media. Bij Closure hoeft u daarom maar één keer uw gegevens door te geven. Wij informeren voor u alle bedrijven.

Slider

‘Vrijwel iedereen kent wel iemand die door leeft op Facebook of Linkedin, terwijl diegene er niet meer is. Dit is pijnlijk. Voor nabestaanden kost het afronden van social media, maar ook telecom, gas-water-licht, tijdschriften en alle andere abonnementen, contracten en (online) accounts na een overlijden vaak veel tijd. Het gaat gepaard met onnodige kosten en betekent een constante confrontatie met hun verlies,’ schrijft Closure in een persbericht over het winnen van de prestigieuze innovatieprijs. ‘Jurycommentaar gaf aan dat Closure een voor ieder bekend probleem aanpakt. Door het schaalbare business model zag de jury om die reden veel potentie een grote – en tevens groeiende – last weg te nemen in de huidige samenleving.’