Quote erkent dat Closure nabestaanden ontzorgt voor de lasten die bij komen kijken na het verlies van een dierbaren

Bron: Quote

Auteur: Simon van Teutem 

Closure in de Quote: 'Waar hebben zij de eer aan te danken?'

Closure zorgt ervoor dat de nabestaanden het verlies van een dierbare gemakkelijker kunnen verwerken, zonder de noodzakelijke regelingen zelf in handen moeten nemen. Medeoprichter Chantal van der Velde vertelt hier meer over.

‘Wij zorgen voor één centrale plek waar je alle abonnementen, contracten en accounts van een overleden dierbare kunt opzeggen of overzetten op een andere naam. Voor nabestaanden kost het afronden van social media, telecom, verzekeringen, banken, goede doelen en energiemaatschappijen veel tijd. Het gaat gepaard met onnodige kosten en betekent steeds confrontatie met het verlies. Vooral dat laatste is een groot pijnpunt.’

Uiteraard heeft u helemaal geen zin om oneindig met diverse bedrijven en/of instanties te bellen na het verlies van uw dierbare, om zijn/haar contracten, abonnementen en contracten stop te zeggen. Je steekt uw tijd en energie liever in het verwerken van uw verlies. Closure ontzorgt u van deze last door de ontwikkeling van een digitaal platform waar je alles kunt opzeggen op één centrale plek. Voor een bedrag van 99 euro kunt u gebruik maken van de service, maar als uw naaste al abonnee was bij een partner van Closure, zoal KPN, dan is de dienst voor u kosteloos.

U vraagt jezelf misschien af: Zitten ze bij Closure dan zelf de hele dag te bellen en te mailen? ‘Nee, gecentraliseerd gaat dat veel efficiënter. De manier waarop ons technologische platform opereert is nieuw. Het is gebaseerd op een netwerk van private bedrijven. Die bedrijven hebben zich daarom bij Closure aangesloten om de nabestaanden samen te kunnen ondersteunen. ‘Het proces van overlijdensmeldingen is voor veel bedrijven uitdagend. Er zijn hoge klantenservice kosten mee gemoeid, omdat er meerdere contactmomenten per nabestaanden zijn. Bovendien is er meer dan eens sprake van reputatieschade door slecht ingerichte processen.’

 

Categorieën: Media