Reputatieschade door overlijden komt vaak voor bij bedrijven

Veel bedrijven gebruiken gestandaardiseerde mails. Deze kunnen echter harteloos en ontactisch zijn, zeker bij een geval van overlijden. Nare ervaringen voor nabestaanden hebben ver gaande gevolgen voor bedrijven. De reputatieschade door overlijdenszaken kan snel ontstaan en is moeilijk om vanaf te komen. Laatst publiceerde de BBC een voorbeeld hiervan bij betaaldienst PayPal.

Paypal eist £3.200 van een overledene wegens schending van contractvoorwaarden

Enkele weken geleden kreeg weduwnaar Durdle een brief van PayPal, nadat hij een melding van overlijden van zijn vrouw had gedaan bij de betaaldienst. Daarbij stuurde hij onder andere een kopie van de overlijdensakte, het testament en een zijn ID mee. Desondanks ging het mis. Enkele weken na het overlijden kreeg hij een brief van PayPal. Op grond van het overlijden van zijn vrouw waren de voorwaarden van haar overeenkomst met het bedrijf geschonden. Paypal eist daarom een schadevergoeding van £3.200 van de overleden mevrouw Durdle.  Daarop is Howard Durdle met zijn verhaal naar de BBC gegaan. Hiermee wil hij bewustzijn creëren bij bedrijven over de impact van ongepaste gestandaardiseerde berichten op nabestaanden.

Closure voorkomt reputatieschade door overlijden bij bedrijven

Reputatieschade door overlijden komt regelmatig voor bij bedrijven. Zij hebben graag contact met de nabestaanden bij het afronden van overeenkomsten, maar slagen er niet altijd in hier een positieve ervaring van te maken. Dit doet afbreuk op hun reputatie. Een snelle scan resulteert in diverse negatieve recensies over bedrijven (zie afbeelding).

Reputatieschade door overlijden

Bron: Facebook, ervaringen.nl, klacht.nl

Closure biedt hiervoor een oplossing. Closure optimaliseert de overlijdensmeldingen voor bedrijven door het aanleveren van alle benodigde informatie op een gestandaardiseerde en bedrijfsspecifieke manier. De start van de pilot met KPN toont de relevantie van deze dienst van Closure voor bedrijven in de private sector.

 

Informeer als nabestaande de bedrijven via Closure

Nabestaanden gaan door een heftige periode heen. Daarbij komt er veel op hen af. Logisch dat er vaak veel abonnementen, contracten en accounts na overlijden blijven doorlopen. Het afwikkelen hiervan gaat met veel tijd en kosten gepaard en is een lastig en confronterend proces. Closure biedt een online platform waar nabestaanden op één plek al deze zaken kunnen opzeggen. Door het inschakelen van Closure worden nabestaanden zo’n 10 uur en maandelijks 130 euro bespaard. Wilt u weten hoe onze dienst te werk gaat?

 

Bij Closure informeert u op één centrale plek alle bedrijven over het overlijden

Checklist

Selecteer welke diensten u wilt beëindigen of over wilt nemen en per wanneer.

Registreren

Maak een account aan om de voortgang te bekijken en extra diensten toe te voegen.

Gegevens

Vul de gegevens van de overledene in. U heeft geen wachtwoorden of ID-nummers nodig.

Of lees hier meer over hoe het werkt