Veelgestelde vragen

Hoe weet ik welke abonnementen er opgezegd of overgenomen moeten worden?
Bankafschriften en post geven u inzicht in lopende abonnementen, contracten en accounts. Daarnaast kan een e-mail inbox ook helpen bij het creëren van een overzicht. 

Wij hebben alle organisaties overzichtelijk voor u gecategoriseerd in onze checklist, zodat u niets over het hoofd ziet.
Hoe lang duurt het voordat alles is opgezegd en overgenomen?
Gemiddeld duurt het 10 werkdagen voordat álle abonnementen zijn opgezegd en/of overgenomen. De afhandelingstijd is afhankelijk van de organisaties. Gemiddeld wordt een opzegging binnen 5 werkdagen behandeld. Een overname duurt gemiddeld 10 werkdagen. In uw persoonlijke account kunt u precies zien wat de huidige status is per opzegging of overname.
Hoe krijg ik toegang tot de rekening van de overleden persoon?

Selecteer in de checklist de betreffende bank. Closure zal de bank vervolgens informeren over het overlijden. De bank neemt hierna contact met u op om samen te kijken welke documenten er nodig zijn om u toegang te kunnen verlenen tot de rekening.

Wat moet mijn relatie tot de overleden persoon zijn om gebruik te maken van Closure?
U kunt gebruik maken van Closure als u verantwoordelijk bent voor de afhandeling van de erfenis. Dit kan zijn als u bent benoemd tot executeur (testamentair) of als u (door bijvoorbeeld de erfgenamen) bent aangewezen om dit regelen.
Welke gegevens en documenten heb ik nodig om te beginnen met opzeggen of overnemen?
Als nabestaande heeft u enkel de persoonsgegevens van de overleden persoon, en een akte van overlijden nodig. De akte van overlijden krijgt u meestal van uw uitvaartondernemer. Anders is deze ook verkrijgbaar bij de gemeente waar de persoon is overleden. Heeft u op dit moment de akte van overlijden nog niet bij de hand? Dan kunt u die ook op een later moment aan uw account toevoegen.
Wordt alles direct opgezegd zodra ik een account heb aangemaakt?
Nee, wij informeren de betreffende organisaties pas zodra u ons daarvoor de opdracht geeft. U kunt dus eerst een account aanmaken en een overzicht voor uzelf creëren, voordat u alles opzegt of overneemt. Ook vragen wij bij elke opzegging en overname om een ingangsdatum, zodat u opzeggingen en overnames later in kunt laten gaan.
Is Closure onderdeel van een grotere organisatie?
Nee, Closure is een onafhankelijke organisatie. Wij werken wel samen met bedrijven zoals de KPN, Ardanta en uitvaartondernemers. Zij vinden het belangrijk om nabestaanden na het verlies van een dierbare te ondersteunen en werken daarom samen met Closure.
Welke diensten kan ik via Closure opzeggen of overnemen?

U kunt alle abonnementen, contracten en accounts opzeggen of overnemen. Denk daarbij aan bankrekeningen, goede doelen, energiecontracten en social media accounts. Wij hebben alle  organisaties overzichtelijk voor u gecategoriseerd zodat u niets over het hoofd ziet. Mist u een organisatie in het overzicht? Neem dan contact op met onze klantenservice via de chat, e-mail of telefoon.

Heb ik wachtwoorden, klantnummers of gebruikersnamen nodig?

Nee, u heeft geen wachtwoorden, klantnummers of gebruikersnamen nodig om abonnementen via Closure op te zeggen of over te nemen.

Kan ik op een later moment nog abonnementen toevoegen aan mijn overzicht?
Ja, dat is mogelijk. Waarschijnlijk komt u nog verschillende organisaties tegen op de bankrekening of tussen de post. U kunt deze op elk gewenst moment eenvoudig toevoegen aan het overzicht in uw account.
Waarvoor gebruik ik Closure?
Closure is een centraal meldpunt vanuit waar u alle lopende abonnementen, contracten en accounts van een overleden persoon kunt opzeggen en/of overnemen. U maakt een overzicht van alle organisaties die geïnformeerd dienen te worden. Zodra u ons de opdracht geeft, sturen wij namens u alle verzoeken tot opzegging en overname door naar de organisaties. In uw persoonlijke account kunt u precies zien wat de huidige status is per opzegging of overname.
Wat gebeurt er met mijn gegevens?
Wij gebruiken uw gegevens enkel voor het tot stand brengen van opzeggingen en overnames bij de door u geselecteerde organisaties. Wij hebben een scherp oog voor veiligheid en privacy en verkopen geen gegevens aan derden. Bovendien verwijderen wij uw gegevens automatisch van onze servers 6 maanden na afronding van uw verzoeken. Wij zorgen ervoor dat de persoonlijke informatie die u ons geeft vertrouwelijk wordt behandeld, in overeenstemming met geldende wet- en regelgeving. U kunt hier meer over lezen in ons privacy beleid.
Hoe betaal ik voor Closure?
U betaalt voor Closure via iDeal. Deze betaling is tevens een controle voor ons om te kijken of de persoonsgegevens die u aan ons doorgeeft overeenkomen met de persoonsgegevens van de rekeninghouder.

Staat uw vraag er niet tussen? Onze klantenservice is bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 9:00 tot 18:00 via de chat, telefoon of het contactformulier.