Closure regelt alle opzeggingen en contractovernames na een overlijden.

Van telefoonabonnement en verzekering tot aan social media.

Waternet opzeggen na overlijden

Wilt u het contract van Waternet opzeggen na overlijden? In dit stappenplan vindt u hoe het werkt: Neem contact op met Waternet en geef de gegevens van de overleden persoon door. Hieronder lichten wij verder toe hoe het werkt.

Waternet opzeggen na overlijden: Contact met Waternet

Er blijft iemand wonen in het huis: Staat het contract nu op naam van de overledene? Dan moet het contract op naam worden gezet van degene die in het huis blijft wonen. Neem hiervoor contact op met de klantenservice van Waternet. Staat het contract al op naam van degene die in het huis blijft wonen? Dan hoeft u niets te doen.

Er blijft niemand wonen in het huis: Wilt u de levering van drinkwater stopzetten? Bijvoorbeeld omdat de woning is verkocht of de huur is opgezegd? Zeg dan het contract van de overledene op via de klantenservice. Ook kunt u er voor kiezen om de levering van drinkwater tijdelijk door te laten gaan. Bijvoorbeeld als de woning nog niet verkocht of verhuurd is. Het contract wordt dan tijdelijk op de erven van de overleden persoon gezet worden, tot de sleutels van het huis worden ingeleverd. De berichten en rekeningen worden naar het adres gestuurd van de erven. Dit kunt u regelen bij de klantenservice. Ook kunt u daar de woning afmelden als de sleutels van het huis ingeleverd zijn.

De klantenservice van Waternet is telefonisch bereikbaar op werkdagen tussen 9:00 en 17:00 uur en via de chat van 8.00 tot 20.00 uur.

Hoe kunt u hen bereiken?

- Closure: Zeg waternet en andere bedrijven op
- Telefoon: 0900 9394
- Chat: link
- Contractovername webformulier: link
- Opzeggen webformulier: link
- Tijdelijk levering webformulier: link

 

Waternet opzeggen na overlijden: Benodigde gegevens

- Naam van de overleden persoon
- Adres van de overleden persoon
- Contactgegevens van de contactpersoon
- Overlijdensakte

 

Waternet opzeggen na overlijden: Reactietijd van Waternet

Waternet heeft, volgens hun website, een gemiddelde wachttijd van 2 minuten als u telefonisch contact opneemt. Als u het contactformulier invult geldt een termijn van 5 werkdagen. U kunt er ook voor kiezen om de opzegging via Closure te doen, dan ontvangt u de bevestiging van Waternet en de andere bedrijven in één overzicht.

Ook andere abonnementen beëindigen

Abonnementen beëindigen bij bedrijven duurt lang. Het is vaak een zoektocht naar de juiste opzegprocedure en de contactgegevens. Kan dat niet eenvoudiger?

Onderstaande bedrijven werken al samen met Closure. Via hen zeg je kosteloos alle abonnementen, contracten en accounts in één keer op. Lees hier hoe het werkt.

Closure heeft voor het melden van het overlijden bij financiële dienstverleners een licentie van de Autoriteit Financiële Markten (AFM).

Closure B.V. / Stationsplein 45 - Ruimte A7.209 / 3013AK Rotterdam Nederland / KVK: 70792828
© Closure 2020. Alle rechten gereserveerd.