Closure wint de Philips Innovation Award 2018!

Closure wint de Philips Innovation Award 2018!

Onder leiding van Philips CEO Frans van Houten heeft de jury van zeven zwaargewichten uit het bedrijfsleven Closure gekozen als winnaar van de Philips Innovation Award. De winst van de 13e editie van dit evenement, en daarmee een prijs van €50.000, toont aan dat er in de markt een duidelijke behoefte is aan de dienst van Closure.

Jurycommentaar gaf aan dat Closure een voor ieder bekend probleem aanpakt. Dankzij het competente team start Closure, ondanks dat ze pas sinds augustus bezig zijn, per 1 juni een pilot met drie grote bedrijven. Door het schaalbare business model zag de jury om die reden veel potentie een grote – en tevens groeiende – last weg te nemen in de huidige samenleving. Als trotse winnaar zijn wij vastbesloten onze missie te realiseren. “Tijdens de pilot die wij 1 juni starten met twee grote bedrijven en één van de grootste uitvaartverzekeraars van Nederland gaan we voor zowel nabestaanden als bedrijven onze dienst verder valideren en optimaliseren, zodat we onze waarde vergroten en snel kunnen groeien”, aldus co-founder Chantal van der Velde.

Vrijwel iedereen kent wel iemand die door leeft op Facebook of Linkedin, terwijl diegene er niet meer is. Dit is pijnlijk. Voor nabestaanden kost het afronden van social media, maar ook telecom, gas-water-licht, tijdschriften en alle andere abonnementen, contracten en (online) accounts na een overlijden vaak veel tijd. Het gaat gepaard met onnodige kosten en betekent een constante confrontatie met hun verlies. Vooral dit laatste is een groot pijnpunt. Dit is gebleken uit ons validatie onderzoek. Deze pijn nemen wij bij nabestaanden weg, door alle relevante bedrijven voor een nabestaande te informeren over het overlijden. In een transparant overzicht zien nabestaanden precies wat inmiddels is beëindigd en waar wij nog een bevestiging van verwachten. "Fantastisch dat onze dienst door belangrijke mensen in het bedrijfsleven wordt gesteund", zegt co-founder Graciëlla van Hamersveld.

Categorieën: Media