Hoe werkt Closure?

1. U selecteert de bedrijven die u wenst op te zeggen, of over te zetten

Na het aanmaken van een account via de website geeft u per organisatie aan of wat u wilt opzeggen of overnemen en per wanneer.

2. Wij gaan direct aan de slag met het informeren van de bedrijven

Closure geeft het verzoek direct door aan de betreffende organisaties.

3. Wij houden u op de hoogte en u ontvangt van elke opzegging of contractovername een bevestiging

Bevestiging van een opzegging of overname koppelen wij aan u terug per e-mail en via uw persoonlijke account op Closure.nl zodra wij deze hebben ontvangen.

Veelgestelde vragen

Waarvoor gebruik ik Closure?

Closure is een centraal meldpunt vanuit waar u alle lopende abonnementen, contracten en accounts van een overleden persoon kunt opzeggen en/of overnemen. U maakt een overzicht van alle organisaties die geïnformeerd dienen te worden. Zodra u ons de opdracht geeft, sturen wij namens u alle verzoeken tot opzegging en overname door naar de organisaties. In uw persoonlijke account kunt u precies zien wat de huidige status is per opzegging of overname.

Welke diensten kan ik via Closure opzeggen of overnemen?
U kunt alle abonnementen, contracten en accounts opzeggen of overnemen. Denk daarbij aan bankrekeningen, goede doelen, energiecontracten en social media accounts. Wij hebben alle  organisaties overzichtelijk voor u gecategoriseerd zodat u niets over het hoofd ziet. Mist u een organisatie in het overzicht? Neem dan contact op met onze klantenservice via de chat, e-mail of telefoon.
Welke gegevens en documenten heb ik nodig om te beginnen met opzeggen of overnemen?

Als nabestaande heeft u enkel de persoonsgegevens van de overleden persoon, en een akte van overlijden nodig. De akte van overlijden krijgt u meestal van uw uitvaartondernemer. Anders is deze ook verkrijgbaar bij de gemeente waar de overleden persoon stond ingeschreven.

Heeft u op dit moment de akte van overlijden nog niet bij de hand? Dan kunt u die ook op een later moment aan uw account toevoegen.

Heb ik wachtwoorden, klantnummers of gebruikersnamen nodig?

Nee, u heeft geen wachtwoorden, klantnummers of gebruikersnamen nodig om abonnementen via Closure op te zeggen of over te nemen.

Kan ik op een later moment nog abonnementen toevoegen aan mijn overzicht?
Ja, dat is mogelijk. Waarschijnlijk komt u nog verschillende organisaties tegen op de bankrekening of tussen de post. U kunt deze op elk gewenst moment eenvoudig toevoegen aan het overzicht in uw account.
Wordt alles direct opgezegd zodra ik een account heb aangemaakt?

Nee, wij informeren de betreffende organisaties pas zodra u ons daarvoor de opdracht geeft. U kunt dus eerst een account aanmaken en een overzicht voor uzelf creëren, voordat u alles opzegt of overneemt. Ook vragen wij bij elke opzegging en overname om een ingangsdatum, zodat u opzeggingen en overnames later in kunt laten gaan.

Wat gebeurt er met mijn gegevens?
Wij gebruiken uw gegevens enkel voor het tot stand brengen van opzeggingen en overnames bij de door u geselecteerde organisaties. Wij hebben een scherp oog voor veiligheid en privacy en verkopen geen gegevens aan derden. Bovendien verwijderen wij uw gegevens automatisch van onze servers 6 maanden na afronding van uw verzoeken. Wij zorgen ervoor dat de persoonlijke informatie die u ons geeft vertrouwelijk wordt behandeld, in overeenstemming met geldende wet- en regelgeving. U kunt hier meer over lezen in ons privacy beleid.

Staat uw vraag er niet bij? Bekijk alle veelgestelde vragen.