Bron: Uitvaartmedia.com 

Closure heeft op maandag 7 mei 2018 de Philips Innovation Award gewonnen. De Utrechtse innovatieve startup biedt sinds augustus 2017 aan nabestaanden de service om alle abonnementen, contracten en sociale media-accounts van een overleden persoon op te zeggen. De financiering voor de diensten van Closure komt vanuit de samenwerkingen met diverse bedrijven, dat op die manier klantenservicekosten en mogelijke reputatieschade hoopt te vermijden. In totaal sleept Closure met de winst van de jaarlijks uitgereikte prijs vijftigduizend euro in de wacht. In de nabije toekomst gaat het bedrijf samenwerken met twee grote Nederlandse ondernemingen waaronder een bekende uitvaartverzekeraar om de dienstverlening uit te breiden en de klanten de beste service te kunnen aanbieden.

‘Vrijwel iedereen kent wel iemand die door leeft op Facebook of Linkedin, terwijl diegene er niet meer is. Dit is pijnlijk. Voor nabestaanden kost het afronden van social media, maar ook telecom, gas-water-licht, tijdschriften en alle andere abonnementen, contracten en (online) accounts na een overlijden vaak veel tijd. Het gaat gepaard met onnodige kosten en betekent een constante confrontatie met hun verlies,’ schrijven de founders van Closure in een persbericht over het winnen van de overweldigende  innovatieprijs. ‘Jurycommentaar gaf aan dat Closure een voor ieder bekend probleem aanpakt. Door het schaalbare business model zag de jury om die reden veel potentie een grote – en tevens groeiende – last weg te nemen in de huidige samenleving.’

 

 

Categorieën: Media