Afbeeldingsresultaat voor wml limburgs drinkwater         

Centraal meldpunt overlijden

 

Via het bedrijven netwerk Closure, meldt u binnen een paar minuten het overlijden bij WML. Ook kunt u direct alle andere organisaties informeren. Zo hoeft u maar één keer uw gegevens door te geven. Wij houden u netjes per mail en in uw account op de hoogte als een organisatie reageert op de melding.

Dankzij de samenwerking tussen WML en Closure kunt u kosteloos gebruik maken van deze dienst.

De medewerkers van Closure staan voor u klaar van maandag tot en met vrijdag tussen 09.00 en 18.00 uur. Bel gerust bij vragen naar 010 200 45 22 of gebruik de chat.

Hoe werkt het?

 

1. U selecteert de bedrijven die u wenst op te zeggen, of over te zetten

Na het aanmaken van een account via de website geeft u per organisatie aan of wat u wilt opzeggen of overnemen en per wanneer.

 

2. Wij gaan direct aan de slag met het informeren van de bedrijven

Closure geeft het verzoek direct door aan de betreffende organisaties.

 

3. Wij houden u op de hoogte en u ontvangt van elke opzegging of contractovername een bevestiging

Zodra wij de bevestiging van een opzegging of overname hebben ontvangen, koppelen wij deze aan u terug per e-mail en via uw persoonlijke account op Closure.nl.

Veelgestelde vragen

Is dit een dienst van WML?

Nee, Closure is een onafhankelijke organisatie die met bedrijven zoals WML samenwerkt. WML vindt het belangrijk haar klanten na het verlies van een dierbare te ondersteunen en werkt daarom samen met Closure.

Welke andere diensten kan ik via Closure opzeggen of overnemen?
U kunt alle abonnementen, contracten en accounts opzeggen of overnemen. Denk daarbij aan bankrekeningen, goede doelen, energiecontracten en social media accounts. Wij hebben alle  organisaties overzichtelijk voor u gecategoriseerd zodat u niets over het hoofd ziet. Mist u een organisatie in het overzicht? Neem dan contact op met onze klantenservice via de chat, e-mail of telefoon.
Zijn er kosten verbonden aan het gebruik van Closure?
Nee, het gebruik van Closure is kosteloos voor u. Doordat wij opzeggingen en overnames voor organisaties vereenvoudigen nemen zij de kosten op zich.
Welke gegevens en documenten heb ik nodig?
Wij vragen u alleen de gegevens in te vullen die de geselecteerde organisaties ook aan u vraagt. Als nabestaande heeft u enkel de persoonsgegevens van de overleden persoon, en een akte van overlijden nodig. De akte van overlijden krijgt u meestal van uw uitvaartondernemer. Anders is deze ook verkrijgbaar bij de gemeente waar de overleden persoon stond ingeschreven.
Heb ik wachtwoorden, klantnummers of gebruikersnamen nodig?
Nee, u heeft geen wachtwoorden, klantnummers of gebruikersnamen nodig om abonnementen via Closure op te zeggen of over te nemen.
Kan ik op een later moment nog abonnementen toevoegen aan mijn overzicht?
Ja, dat is mogelijk. Waarschijnlijk komt u nog verschillende organisaties tegen op de bankrekening of tussen de post. U kunt deze op elk gewenst moment eenvoudig toevoegen aan het overzicht in uw account.
Wordt alles direct opgezegd?
Nee, wij informeren de betreffende organisaties pas zodra u ons daarvoor de opdracht geeft. U kunt dus eerst een account aanmaken en een overzicht voor uzelf creëren, voordat u alles opzegt of overneemt. Ook vragen wij bij elke opzegging en overname om een ingangsdatum, zodat u opzeggingen en overnames later in kunt laten gaan.
Wat gebeurt er met mijn gegevens?
Wij gebruiken uw gegevens enkel voor het tot stand brengen van opzeggingen en overnames bij de door u geselecteerde organisaties. Wij hebben een scherp oog voor veiligheid en privacy en verkopen geen gegevens aan derden. Bovendien verwijderen wij uw gegevens automatisch van onze servers 6 maanden na afronding van uw verzoeken. Wij zorgen ervoor dat de persoonlijke informatie die u ons geeft vertrouwelijk wordt behandeld, in overeenstemming met geldende wet- en regelgeving. U kunt hier meer over lezen in ons privacy beleid.
Hoe lang duurt het voordat alles is opgezegd en overgenomen?
Gemiddeld duurt het 10 werkdagen voordat álle abonnementen zijn opgezegd en/of overgenomen. De afhandelingstijd is afhankelijk van de organisaties. Gemiddeld wordt een opzegging binnen 5 werkdagen behandeld. Een overname duurt gemiddeld 10 werkdagen. In uw persoonlijke account kunt u precies zien wat de huidige status is per opzegging of overname.